Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Rozporządzenie ws. metra nie zmieni nic na budowie II linii

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-06-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Rozporządzenie ws. metra nie zmieni nic na budowie II linii
Fot. Tomasz Degórski, Alstom
Minister infrastruktury podpisał rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle metra i ich usytuowanie. Dokument nie wywoła rewolucji na budowie II linii.

Rozporządzenie, nad którym Ministerstwo Infrastruktury pracowało od początku 2009 r., wchodzi w życie. Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, podpisał dokument 17 czerwca br., o czym Ministerstwo poinformowało wczoraj. Jest to pierwszy akt prawny, który określa „jak budować metro”. Wprowadza on szereg norm, które do tej pory nie były uwzględnione w przepisach krajowych. – Rozporządzenie było bardzo potrzebne już od dawna. Ustanawia jednoznaczne normy dla budowy metra – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Do tej pory budowa kolei podziemnej opierała się o różne akty prawne, wielokrotnie spółka musiała występować do Ministerstwa o odstępstwa. Przedstawiciele Metra wskazują też na problem dowolności i uznaniowości przy odbiorach technicznych poszczególnych etapów inwestycji.

Metro Warszawskie od dawna ubiegało się o wydanie oddzielnych przepisów – z takim wnioskiem spółka po raz pierwszy wystąpiła w kwietniu 2003 r. Zresztą wydanie takiego aktu prawnego było zapowiedziane już w rozporządzeniu z 1998 r. Podpisany teraz dokument opracowano na bazie doświadczeń z budowy I linii. – Rozporządzenie przygotowali nasi ludzie w ścisłej współpracy z Ministerstwem Infrastruktury. Opracowanie jest zgodnie z naszym projektem – podkreśla Krzysztof Malawko.

Podpisane rozporządzenie nie spowoduje rewolucji na rozpoczętej budowie II linii metra i nie będzie się wiązało z koniecznością dostosowywania projektów budowlanych. – Wymagaliśmy od wykonawcy, by projekty były zgodne z przygotowywanym rozporządzeniem – wyjaśnia Krzysztof Malawko.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5